Založ si blog

Pezinské príhody – Na stanici

Bolo – nebolo, stalo sa – nestalo… Vlastne stalo! A iba nedávno. Včera!

Cestou do Bratislavy, stojac v rade na lístky, pozorovala som ľudí na železničnej stanici v Pezinku. Milých aj nervóznych, pomalých aj bežiacich, Pezinčanov aj tých druhých… Stanica je zaujímavé miesto, pretože je vždy na čo pozerať. Tá naša je podľa mňa krásna. Je vynovená a vonia. Útulná, ako naše mesto.

Sú dni, kedy je pre mňa také radové čakanie celkom príjemné. Občas sa totiž stretnú moje časy s časmi pána A. Tak som si ho nazvala. Sedáva v čakárni na lavičke so slúchadlami na ušiach. Jeho oči sú obsadené stláčaním mobilu, takže ani nevie, že je pre niekoho centrom pozornosti. Nenosí čiapku, a tak sú vidieť jeho kučeravé polodlhé drzé vlasy, vzhľadom hraničiacim s neupravenosťou. Padajú mu do čela a z času na čas si ich snaží založiť za ucho. Niekedy si predstavujem, že som jeho známa. 🙂 Že sedíme vedľa seba a smejeme sa. Určite by sme si veľmi rozumeli. 🙂 Kto vie aká prozreteľnosť musí zasiahnuť, aby to zistil.

Vedľa pána A. sedí nezaujímavá žena mladšieho vzhľadu, typovo pripomínajúca jeho vzdialenú sesternicu. Rozdiel je len v tom, že zakiaľ jemu tá ledabolá úprava pristane, ona vyzerá ako žena bez vkusu. Zaujímavý rozdiel.

Moje pozorovanie a predstavy preruší staršia pani, ktorá sa konečne dostala na prvé miesto v dlhšom rade. Okienková predavačka lístkov ju žiada o strpenie so slovami, že necestuje teraz, nech pustí ľudí za ňou, lebo tí potrebujú rýchlo lístok. Prekvapila ma takáto žiadosť. Predstavila som si samú seba na jej mieste. Ako by som asi reagovala? Pokorne, ako ona, alebo nervózne, otvorene vyjadrujúc nespokojnosť s touto malou diskrimináciou? Čo by ste urobili vy?

Kým sa pani dostala ku svojej chvíli, rad sa doplnil ešte o zopár ľudí. A tak si tam navyše postála ešte zo päť minút. Je to veľa alebo málo tolerancie k oneskorencom? Zrejme záleží na uhle pohľadu. Pre toho, koho nohy nebolia a nemá problém s chrbticou a krvným tlakom, to je nič. Ani pani pokladníčku za okienkom zrejme hlava nebolí. Napríklad pre človeka, čo si len odbehol z obednej prestávky to už môže znamenať večnosť. Každou minútou sa môže zjaviť šéf a plány s rýchlou kúpou lístka možno na vlakový výlet s frajerkou sú skomplikované. Pomôžu potom oneskorenci?

Pezinské príbehy – Ráno na ceste

13.06.2016

Dnes ráno som sa stala svedkom dopravnej hádky. Trochu som tým dvom závidela, pretože vždy som chcela vedieť o čo ide tomu či onomu, keď trúbi alebo bliká. Každý to už zažil. Napríklad vtedy, keď sa postavím na ľavú stranu v čerstvo prerobenej ulice na jednosmerku. Postarší cyklista, čo sa tu zrejme cíti viac ako doma, do mňa pri odbočovaní do protismeru, do zákazu, [...]

Pezinské príbehy – U chirurga

08.06.2016

“Prosím vás, aký je tu systém?” “Ako?” “No, aký je tu systém, pretože ja som tu už od desiatej, je pol jednej a stále tu stojím a nejak sa nič nedeje!” V čakárni u chirurga sme sa zrazu všetci prestali mračiť a začali sa uškŕňať. Nie zo škodoradosti. Z tichej, nudnej rezignácie. Zrazu prišiel niekto, kto nás zobudil z celodenného čakania. “A s kým ste [...]

Pezinské príbehy – U očného

12.03.2016

Mám rada čakárne. Keď sú veľké a priechodné, je čo pozorovať. Tá v poliklinike u očného lekára je parádna. Má už dlhšiu dobu pokazené svetlo, čím sa aj napriek malému stolčeku s luxusnou fľašou vody a plastovými pohárikmi stáva ponurou a ošumelou. Škoda, taká maličkosť a aká veľká zmena. Všetko zlé je však aj na niečo dobré. Aj tu to platí. Osvetlenie [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 7044x
Priemerná čítanosť článkov: 1761x

Autor blogu

Kategórie