Založ si blog

Pezinské príbehy – U chirurga

Prosím vás, aký je tu systém?”

Ako?”

No, aký je tu systém, pretože ja som tu už od desiatej, je pol jednej a stále tu stojím a nejak sa nič nedeje!”

V čakárni u chirurga sme sa zrazu všetci prestali mračiť a začali sa uškŕňať. Nie zo škodoradosti. Z tichej, nudnej rezignácie. Zrazu prišiel niekto, kto nás zobudil z celodenného čakania.

A s kým ste tu?,” pýta sa sestrička v tmavej chodbe, do ktorej sme nevideli. Ani nevieme, my očíslovaní čakajúci zo svetlej časti čakárne, ako vyzeral odvážny mužský hlas.

Prosím vás, milá pani či slečna zdravotníčka, to vás nemusí zaujímať s kým tu ja som! Som tu a správate sa ku mne akoby som bol dobytok!”

Prosím???!!”

Som tu od rána, od rána tu čakám s röntgenom a nie ste schopní nič urobiť, to už nie je normálne! Povedali ste mi aby som čakal, čo bude potom?”

Ako, že čo bude potom? Potom vás vyšetríme! Musíte počkať!”

Sestra buchla dvermi a my ostatní sme sa prestali uškŕňať. Pán bol zjavne nervózny, ale jeho zvyšujúci hlas nám začínal naháňať strach. Po pár sekundách sa však z tmavej chodbičky hlas opäť ozýva. Tentokrát tichšie a oveľa milšie.

Prosím ťa, však tu je to o ničom… Normálne, mám röntgen, je to narazené, ale treba mu to pozrieť. Môžem? Zajtra? Dobre….”

Definitívne sme zamrzli. Ten sa má, pomyslela som si! Smutne pozerám na svoje dvojmiestne číslo a v duchu analyzujem o čo komu ide a kto si zaslúži uznanie. V čakárni sa začína debata. Rozoberáme spôsob a prístup, možnosti a omyly, ale v kľude, sme veľmi radi, že máme číslo. Sú aj takí, čo dnes číslo vôbec nemajú! Z tmavej zúfalej chodby nás rozosmieva iný pán, ktorý sa už tretí krát nahlas sťažuje, že “je hladný ako pes, lebo je tam od rána”. Pán sediaci vedľa mňa si všimol voľnejšiu čakáreň do inej ordinácie (tuším rehabilitácie) a navrhuje, aby sa sily rozložili, že tam nemajú prácu a tu jej je priveľa. 🙂 Zábava tam bola napokon. Ešte že nám zatrhli tie objednávky za poplatok. Veď kde by sme sa tak dobre pobavili? Najprv svieže vstávanie na pol šiestu, aby sme vybojovali poradové číslo, potom krásna dovolenková prechádzka po okolí polikliniky, a keď už sú nohy dobre vychodené a účes lepšie vytvarovaný od vetra, dá sa posedieť vo veselej čakárni!

Mám rada svoj domov, štát z ktorého pochádzam. Cítim sa tu bezpečne a doma. Ale lekárov máme teda málo. A nie že nie.

Pezinské príbehy – Ráno na ceste

13.06.2016

Dnes ráno som sa stala svedkom dopravnej hádky. Trochu som tým dvom závidela, pretože vždy som chcela vedieť o čo ide tomu či onomu, keď trúbi alebo bliká. Každý to už zažil. Napríklad vtedy, keď sa postavím na ľavú stranu v čerstvo prerobenej ulice na jednosmerku. Postarší cyklista, čo sa tu zrejme cíti viac ako doma, do mňa pri odbočovaní do protismeru, do zákazu, [...]

Pezinské príbehy – U očného

12.03.2016

Mám rada čakárne. Keď sú veľké a priechodné, je čo pozorovať. Tá v poliklinike u očného lekára je parádna. Má už dlhšiu dobu pokazené svetlo, čím sa aj napriek malému stolčeku s luxusnou fľašou vody a plastovými pohárikmi stáva ponurou a ošumelou. Škoda, taká maličkosť a aká veľká zmena. Všetko zlé je však aj na niečo dobré. Aj tu to platí. Osvetlenie [...]

Pezinské príhody – Na stanici

11.03.2016

Bolo – nebolo, stalo sa – nestalo… Vlastne stalo! A iba nedávno. Včera! Cestou do Bratislavy, stojac v rade na lístky, pozorovala som ľudí na železničnej stanici v Pezinku. Milých aj nervóznych, pomalých aj bežiacich, Pezinčanov aj tých druhých… Stanica je zaujímavé miesto, pretože je vždy na čo pozerať. Tá naša je podľa mňa krásna. Je vynovená a vonia. [...]

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 08:42

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 7045x
Priemerná čítanosť článkov: 1761x

Autor blogu

Kategórie