Založ si blog

Pezinské príbehy – Ráno na ceste

Dnes ráno som sa stala svedkom dopravnej hádky. Trochu som tým dvom závidela, pretože vždy som chcela vedieť o čo ide tomu či onomu, keď trúbi alebo bliká. Každý to už zažil.

Napríklad vtedy, keď sa postavím na ľavú stranu v čerstvo prerobenej ulice na jednosmerku. Postarší cyklista, čo sa tu zrejme cíti viac ako doma, do mňa pri odbočovaní do protismeru, do zákazu, skoro vrazí. Šťavnato nahlas zanadáva na moju adresu, do dnes nechápem prečo. Na nové sa ťažko zvyká, beriem to tak.

Alebo napríklad vtedy, keď chcem odbočiť v rannej špičke doľava na križovatke T. Zľava aj sprava odbočujú ku mne, ten sprava však musí počkať na oproti idúce vozidlo. To je jediná moja chvíľa, napokon, aj podľa zákona povolená, kedy môžem v tej rannej tlačenici preraziť ľavým smerom, čo však často šoféra sprava prekvapí. A aj sa stane, že trúbi.

Ranný odvoz detí do školy je sranda len pre odvážnych. Stane sa (zákonite), že pred školou nechtiac taký tatko vytvorí kolónu, v ktorej sa VŽDY nájde niekto nervózny. A trúbi. Strašne by som chcela vedieť prečo. Pretože tak naznačuje dotyčnému, aby neodbočoval? Ráno sa to nehodí? Alebo preto, že chce prinútiť vodiča k vyššej akčnosti a má sa pred školu riskantne a drzo strčiť? Čo tak asi chce trúbiaci povedať?

Poviem vám, ak sa chce niekto naučiť šoférovať, mal by sa povoziť ráno medzi 7.45 a 8.00 pred pezinskými školami. Stačilo by pár krát a je vyzbrojený na celý život. Dokonalá škola jazdy.

Dnešná hádka sa stala v zápche na hlavnom ťahu, na križovatke bez semafórov. Každé ráno je táto križovatka preplnená, no býva dobrým zvykom,že hlavní tolerujú vedľajších. Problém je v tom, že tí, čo tadiaľ nechodia denne, to nevedia. A tak sa stalo, že z vedľajšej cesty sebavedomý Ferko vošiel do hlavnej cesty v zápche stojacej Aničke. Zabrzdila a klaksónom vyjadrila čo si o Ferkovi myslí. Ferko bol asi zvedavý na názor a výšku tolerantnosti Aničky, vystúpil z auta a chcel sa spýtať, možno aj slušne vysvetliť… No, Anička nemala chuť vystupovať, a tak mala pre Ferka iba gestá. Takmer sa jej zarosilo predné sklo od zúrivosti. Ferko sa bránil, že či jej „nedocvakáva“ o čo vlastne ide… Anička vystrčila prostredník, na čo Ferko pochopil, že asi nemá zmysel použiť akékoľvek verbálne argumenty, sadol si naspäť a pokračoval v pomalej jazde.

Je zaujímavé a zároveň smutné, ako ľudia v autách strácajú slušnosť a zábrany. Všade inde poznáme svoje “to sa patrí”. Ale v doprave na to zabúdame. Ale nie všetci. To je fajn. Niekedy mi aj vylepšia náladu za volantom, nielen pokazia. Raz na mňa jeden nečakane žmurkol. 🙂 A nedávno som nasledovala šoféra, ktorý mal úplne rovnaký štýl jazdy, ako ja! To bolo bájo! 🙂 Veľakrát ma už napríklad pustili z pruhu do pruhu a čo mám najradšej, viackrát ma upozornili blikaním, že idem prirýchlo. A raz! Raz som zapadla vo Vinosadoch do kameňov. Fakt! Kolesá sa nemohúcne šmýkali a mne sa orosilo čelo. Zrazu prišlo prekvapenie z nebies. Zastalo pri mne celkom neznáme vozidlo s celkom neznámym šoférom, bez slova a bez pozdravu vytiahol ťažné lano, zaháčkol ho ani neviem kde, a za pár sekúnd ma vytiahol zo šlamastiky. Iba sa na mňa usmial a ja som padala do mdlôb. Pán božský! Je to už pekných pár rokov, a ja mám konečne možnosť mu poďakovať za to, že je! VEĽMI PEKNE ĎAKUJEM! A vraciam úsmev. 🙂

Pezinské príbehy – U chirurga

08.06.2016

“Prosím vás, aký je tu systém?” “Ako?” “No, aký je tu systém, pretože ja som tu už od desiatej, je pol jednej a stále tu stojím a nejak sa nič nedeje!” V čakárni u chirurga sme sa zrazu všetci prestali mračiť a začali sa uškŕňať. Nie zo škodoradosti. Z tichej, nudnej rezignácie. Zrazu prišiel niekto, kto nás zobudil z celodenného čakania. “A s kým ste [...]

Pezinské príbehy – U očného

12.03.2016

Mám rada čakárne. Keď sú veľké a priechodné, je čo pozorovať. Tá v poliklinike u očného lekára je parádna. Má už dlhšiu dobu pokazené svetlo, čím sa aj napriek malému stolčeku s luxusnou fľašou vody a plastovými pohárikmi stáva ponurou a ošumelou. Škoda, taká maličkosť a aká veľká zmena. Všetko zlé je však aj na niečo dobré. Aj tu to platí. Osvetlenie [...]

Pezinské príhody – Na stanici

11.03.2016

Bolo – nebolo, stalo sa – nestalo… Vlastne stalo! A iba nedávno. Včera! Cestou do Bratislavy, stojac v rade na lístky, pozorovala som ľudí na železničnej stanici v Pezinku. Milých aj nervóznych, pomalých aj bežiacich, Pezinčanov aj tých druhých… Stanica je zaujímavé miesto, pretože je vždy na čo pozerať. Tá naša je podľa mňa krásna. Je vynovená a vonia. [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 7046x
Priemerná čítanosť článkov: 1762x

Autor blogu

Kategórie